כמעט כל עסק כיום צריך מרכזיית תקשורת. תהליך של מחשוב לעסקים הוא חלק בלתי נפרד מן היכולת של עסק לתפקד בתוך עצמו על מחלקותיו ואגפיו השונים ועל אחת כמה וכמה כאשר נדרשת תקשורת חיצונית לספקים ולקוחות. בתחום התקשורת הארגונית ועולם הטלפוניה, קיימים 4 דורות של טכנולוגיות, כאשר בתחילה פעלו בתחום מערכות אנלוגיות לחלוטין, לאחר מכן הגיעו מערכות שמשלבות גם VoIP וגם דיגיטציה ולבסוף קיימת המערכת הדיגיטלית העדכנית והיא מרכזיית IP. מרכזיית IP מחברת באופן טבעי בין הטלפון ובין המחשב, כאשר כל מערכת הטלפוניה הקיימת בפועל מחוברת לרשת הוירטואלית של הארגון ואינה דורשת חומרה נוספת. המרכזיות הנ"ל הן תוצר של פיתוחים והתפתחויות דיגיטאליים, כאשר התוצר הסופי מעניק כחוויית משתמש את השירות היעיל, החסכוני והמהיר של אינטרנט עם כתובת IP.

 

לעבור למרכזיות IP

המעבר של עסקים וארגונים רבים למרכזיות IP מבוסס על יתרונות מאוד גדולים ומשמעותיים שיש לטכנולוגיה הדיגיטלית על פני הישנות יותר. ראשית, מרכזיית IP מאשרת יכולת של ניטור ואבטחה בסטנדרטים גבוהים. במרכזייה המבוססת על קו טלפון מסורתי לא ניתן לספק אבטחת איכות טובה לקו עצמו. בנוסף, המרכזייה הדיגיטאלית מעניקה ניתוב טוב יותר של שיחות והפונקציונאליות שלה מאפשרת למדר בצורה איכותית את המחלקות השונות בארגון. יתרון חשוב לא פחות היא היכולת לאחד מספר שלוחות תחת אותה מרכזייה. מכיוון שמדובר על מרכזייה המבוססת על חיבורי אינטרנט שקיימים בכל מקום, היכולת הטכנולוגית מעניקה לארגון על שלוחותיו השונות לאגד את כל הגיבוי הטכני, העסקי, התוכני וכן לתת שירות טוב יותר ללקוחות.

 

לרכוש מרכזייה לעסק

מכיוון שמדובר בטכנולוגיה עדכנית, אין מניעה ללמוד על הנושא ולהכיר את יכולותיה של מרכזיית IP. כדי לרכוש מרכזייה שכזו, כל מה שצריך לעשות זה להתקשר לחברה, שם מנתבים את השיחה לאנשי שירות הלקוחות וניתן לקבל את כל השירות האיכותי הנדרש וההכרחי לרכישת מרכזייה שכזו. לקוחות שרוצים לחשוב בתבונה, מוזמנים לבצע גם השוואת מחירים וסקרי שוק, אך לזכור שזהו לאו דווקא הפרמטר היחידי לאיכות. נקודה חשובה היא ההבדל בין מרכזייה פיזית למרכזיות ענן. אם כבר מבקשים את יתרונות האינטרנט, על אחת כמה וכמה ניתן ליהנות מגיבוי מלא של השירות הטלפוני, שמירה על מידע ואבטחת מידע.

 

ללכת על מרכזיות VoIP

עסק שרוצה להציג לקהל הלקוחות, הספקים ועמיתים בתחום את היכולת התקשורתית הגבוהה, מן הראוי שיוכל לנהל שיחות גם באמצעות VoIP. מדובר בתוספת טכנולוגית, הכוללת גם חייגן דיגיטאלי ותוכנות תקשורת (כמו סקייפ) וכמובן שעם מתאם מיוחד קיימת גם האפשרות לשמור על הטלפון הישן והמוכר. הטכנולוגיה מאפשרת לשוחח בכמה דרכים: ניתן לדבר ממחשב אחד לאחר, ניתן ליצור קשר בין מחשב לטלפון VoIP וגם בין שני טלפונים רגילים, לאחר שהורדו תוכנות ייעודיות לכך.